Podcast
S3 E47: Waarom verveling ook duidelijke kindertaal is
Verveling is ook een duidelijke vorm van Kindertaal. Ervaar jij deze vorm van communicatie wel eens in je klas? Lore geeft tijdens deze aflevering heel wat tips om dezelfde taal te spreken als deze kinderen.
S3 E46: Maak kennis met Gert
In deze aflevering maken jullie kennis met Gert. Ze vertelt over haar visie op de ontwikkeling van kinderen en hoe ze haar expertise hierover opbouwde doorheen de jaren. Wil jij ook op deze manier naar kinderen kunnen kijken ...
S3 E45: De kracht van een kritische expert
Pseudowetenschappen bekeken door de bril van een pediatrisch kinesitherapeut.
Wat als we wetenschappelijke kennis en praktische ervaring bij elkaar leggen? En wat als we de expertenrol van paramedici en leerkrachten erkennen?
S3 E44: Fabel of feit. De puntjes op de i.
In deze podcast gunnen wij jullie een kijk door onze bril naar de open brief die geschreven werd op 14 november 2023.
Wat is er in te lezen?
Met welk doel werd hij opgemaakt en door wie?
Welke nuanceringen zijn er?
S3 E43: Maak kennis met Karolien van Teach More
In deze aflevering maken jullie kennis met Karolien. Ze vertelt over haar visie op de ontwikkeling van kinderen en hoe ze haar expertise hierover opbouwde doorheen de jaren.
S3 E42: Wees gerust... We zijn terug
1 september is 1 januari van leerkrachten, en van ons.
Ook wij doen het dit schooljaar anders. Luister mee!
S3 E41: De kracht van bewegend leren
In deze aflevering nemen we jullie graag mee in de kracht van bewegend leren. Hoe pakken wij het aan.
Welke elementen heb je nodig om tot bewegend leren te komen. Hoe vorm je een team met de omkadering van het kind en nog veel meer.
S3 E40: Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, waarom is dit kind zo ambetant
In deze aflevering een prangende onderwijs- en vakantie vraag: Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, waarom is dit kind zo ambetant? En wat kan je aan dit gedrag 'veranderen'?
S3 E39: Waarom het business model van je school faalt
In deze aflevering een prangende onderwijsvraag van deze tijd: Waarom het business model van je school faalt... We nodigen je uit om een kritische blik te werken op je schoolwerking en op de investeringen die je ondersteunt.
S3 E38: Maak kennis met Lore van Teach More
In deze aflevering maken jullie kennis met Lore. Ze vertelt over haar expertise rond het werken met hoog- en meerbegaafde kinderen en voorziet jullie van enkele tips die onmiddellijk toepasbaar zijn in je klas.
S3 E37: Maak kennis met Wendy van Teach More
In deze aflevering maken jullie kennis met Wendy. Ze vertelt over hoe ze op zoek ging naar een fijne methode om kleuters voor te bereiden op het schrijven in het eerste leerjaar, wat haar expertise is en hoe ze deze toepast in haar klas.
S3 E36: Maak kennis met Annelien van Teach More
In deze aflevering maken jullie kennis met Annelien. Ze vertelt jullie hoe ze als logopedist bij Teach More terecht kwam, wat haar expertise is, hoe ze de expertise rond beelddenken toepast in haar praktijk.
S3 E35: Waarom je altijd hetzelfde cirkeltje blijft lopen
In deze aflevering hebben we het over overtuigingen die zorgen dat je in hetzelfde cirkeltje blijft lopen, hoe je op een bewuste manier keuzes kan maken en welk verschil een coachingstraject of jaartraining voor jou kan maken.
S3 E34: Maak kennis met Sanne van Teach More
In deze aflevering maken jullie kennis met Sanne. Ze vertelt jullie hoe ze als pedagogisch werker van het CLB bij Teach More terecht kwam, wat haar expertise is, hoe ze de opleiding Schrijfdansdocent ervaarde en wat ze er op dit moment mee doet.
S3 E33: Wat als je het allemaal niet meer weet
In deze aflevering vertellen Gert en Karolien over een ontmoeting met een een enthousiaste, gemotiveerde leerkracht die het allemaal niet meer weet en twijfelt aan alles.
Een pakkende uitspraak voor ons beiden en herkenbare taferelen.
S3 E32: Het Schrijfdanskamp door ervaringsdeskundigen
In deze aflevering vertellen Roos en Niels over hun ervaringen met en tijdens het Schrijfdanskamp.
Hoe ziet een dag er uit? Hoe start een dag op het Schrijfdanskamp? Hebben deze kinderen door hoeveel ze eigenlijk leren?
S3 E31: Waarom bewegen nooit tijdverspilling is...
In deze aflevering vertelt Vinciane ons meer over haar passie en expertise als docent van Brain Gym en Movement Based Learning.
Bewegen tijdens de schooluren, is dat wel nuttig? Past dat binnen onze leertijd? Behalen we dan onze leerdoelen en eindtermen
S3 E30: Maak kennis met Vinciane
In deze aflevering maken jullie kennis met Vinciane. Ze vertelt jullie hoe ze bij Teach More terecht kwam, wat haar expertise is en bij welke themadagen je haar tegen het lijf loopt.
S3 E29: 5 tips over schoolrijpheid
In deze aflevering geven Gert en Karolien je 5 tips over 'Schoolrijpheid' die je onmiddellijk kan integreren in je (klas)praktijk.
Het belooft weer een interessante aflevering te worden.
S3 E28: Waarom tekenen nooit tijdsverspilling is...
en nuttig is bij elke leeftijd!
In deze aflevering vertelt Maartje ons meer over haar passie en expertise als docent van Zinvol Tekenen met Kinderen.
Tekenen tijdens de schooluren, is dat wel nuttig? Maartje vertelt...